Pán prstenů - tábor T.J. Sokol Lhota, 2006

25. listopadu 2006 v 15:05 | Ilona a Majka |  tábor T.J. Lhota
A už jsou tu zase prázdniny!!! Doba volna, lenošení, sportu a táborů. Letos po deváté vyrazíme do krásné přírody na začátku Chřibů do tábořiště Sokol Vyškov na týdenní tábor. Každý rok máme jiné táborové téma. Letos je to PÁN PRSTENŮ. Ať už jsme byli Rytíři hranaté koule, Osadníci na divokém západě, Archeologové, Indiáni na válečné stezce, Vojenská mise, Mořeplavci, V pravěku nebo Řečtí bohové, všechny tábory mají něco společného. Děti se učí zálesáckým dovednostem (uzlování, širfrování, zakládání různých typů ohňů ap.). Soutěží se v plavání, ve hbitosti, v zálesáckých dovednostech, ve zpěvu, psaní a piplání. Vždy vyrazí na 24 hod. do přírody, přenocují pod širým nebem a uvaří si jedno teplé jídlo. A pochopitelně režim dne - budíček, rozcvička, snídaně, slavnostní nástup, učení dovedností, svačina, plnění odborností, oběd, polední klid, koupání, chystání dřeva na večerní oheň, svačina, táborová hra, večeře a večerní oheň s programem.
Je sobota 12.srpna a my vyrážíme od vlakového nádraží ve Vyškově do Středozemě. Náš příběh začíná kováním velkých prstenů moci. Tři dostali Elfové, nesmrtelní, nejmoudřejší a nejsličnější ze všech živých tvorů. Sedm dostali vládci trpaslíků, skvělí kováři ze síní pod horami. A devět prstenů dostali lidé, kteří ze všeho nejvíce touží po moci.V každém z prstenů byla svázána síla k ovládnutí každé rasy. Ale všichni byli podvedeni, byl vytvořen další prsten. V zemi Mordor, v ohni hory osudu vytvořil temný pán Sauron v tajnosti vládnoucí prsten, aby ovládl všechny ostatní. Do toho prstenu vložil svou krutost a touhu vládnout světu. Prsten musí být zničen a s ním zničeno všecho zlo. K tomu byli vybráni ti nejstatečnější, aby pomohli a udíleli cenné rady:
oddílu č.1 - rase LIDÍ velel Boromír (Petr Veigler), Elrond (Honza Caha) a Eówyn (Radka Tihelková)
oddílu č. 2 - rase ELFU pomáhal Gandalf (Honza Voženílek), Arwen (Barča Pažická) a Legolas (Milan Spisar)
oddíl č. 3 - rasu TRPASLÍKŮ vedl Gimli (Tom Boeing Večeře), Aragorn (Jirka Rapouch) a Galadriel (Bětka Cahová).
Stvořitel Středozemě Ilúwatar - Ilona Cahová (hl. vedoucí tábora), zdravotník Katka Veiglerová a šéf kuchyně Jana Pažická.
A hned první den bylo plno práce. Každá rasa si musela vyrobit oblečení, vlajku a koláž mapy svého území ... ... ...

... ... ... Poslední den. Dopoledne probíhají rytířské turnaje. Došlo také konečně na koupání v rybníku. Po obědě je zahájen bujarý karneval. Zkušení táborníci však pilně pracují. Musí připravit slavnostní oheň, fagule na zapálení ohně, sčítají se poslední bodíky. Stmívá se a my potichoučku, letos naposledy, kráčíme po oddílech náměstíčkem k ohništi. Čtyři ohnivci vchází se zapálenými fagulemi do kruhu a ze čtyř světových stran zapalují oheň. Údolím se nese "Vlajka vzhůru letí ..." za doprovodu dvou kytar. Usedáme kolem ohně. Hodnotíme, rozdávají se diplomy a camrátka. Kdo vyhrál? Na tom teď vůbec nezáleží. Máme nové kamarády, nové zážitky. Vyzkoušeli jsme si svoji odvahu, obětavost, lépe jsme poznali sami sebe.
Ráno balíme, uklízíme. Poslední nástup. Odjíždíme domů. Ale víme, že rok uteče jako voda a zase přijdou - prázdniny !!! Doba volna, lenošení, sportu a táborů ...
Pokud máš chuť strávit týden v srpnu s bezva kamarády zavolej Iloně 604 1.... Příští rok se chystáme do vesmíru.

1 člověk ohodnotil tento článek.